The development of Social Media and Location Based Services allows new interactions involving material space, space of information flows and non-material spaces. Material space links to meanings which can be conveyed and shared through mobile, interactive and hypertextual applications. The exploitation of the full potential of these new technologies from the geographer’s standpoint bears at the same time new challenges and great opportunities.
Lo sviluppo dei social media, ed in particolare dei servizi geolocalizzati (Location-Based Services, LBS) sta determinando una crescente interazione tra spazio materiale, spazio dei flussi di informazione e spazi dell’immateriale. Lo spazio fisico si arricchisce di significati che possono essere veicolati e condivisi attraverso applicazioni mobili, interattive ed ipertestuali. Il pieno utilizzo del potenziale racchiuso nei nuovi strumenti tecnologici rappresenta una sfida, ma anche una grande opportunità per il lavoro del geografo
Geografia Sociale, Comunicazione Geolocalizzata e Realtà Aumentata
Casagrande G
2012-01-01
Abstract
The development of Social Media and Location Based Services allows new interactions involving material space, space of information flows and non-material spaces. Material space links to meanings which can be conveyed and shared through mobile, interactive and hypertextual applications. The exploitation of the full potential of these new technologies from the geographer’s standpoint bears at the same time new challenges and great opportunities.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
geografiaS.pdf
non disponibili
Dimensione
3.01 MB
Formato
Adobe PDF
|
3.01 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.