This paper deals with the role and educational value of Biodanza SRT within the didactic sphere. Body and movement are both means for providing knowledge and fundamental conditions in the learning processes and in the development of self-awareness. They are the basis for the enhancement of relationship skills, communication and social competences. The aim is to highlight the way Biodanza SRT interventions applied in school contexts can facilitate learning, empathic attitudes, self-esteem, self-efficacy, pro-social and inclusion behaviors, developing human potentialities and enhancing talents by encouraging personal growth (empowerment).

Il paper riguarda il ruolo ed il valore educativo-formativo della Biodanza SRT all’interno della dimensione didattica. Corpo e movimento come medium di conoscenza e condizioni fondamentali nei processi di apprendimento e nello sviluppo della consapevolezza di sé, abilità di relazione, comunicazione e competenze sociali. L’Obiettivo è di evidenziare come interventi di Biodanza SRT in contesti scolastici possano facilitare apprendimento, atteggiamenti empatici, autostima, autoefficacia, comportamenti pro-sociali e di inclusione contribuendo a sviluppare le potenzialità umane e valorizzare i talenti incentivando la crescita personale (empowerment).

Biodanza SRT as an experimental educational-formative strategy in the school context. Corporeal mediation in the learning process

Rosa R;
2020-01-01

Abstract

This paper deals with the role and educational value of Biodanza SRT within the didactic sphere. Body and movement are both means for providing knowledge and fundamental conditions in the learning processes and in the development of self-awareness. They are the basis for the enhancement of relationship skills, communication and social competences. The aim is to highlight the way Biodanza SRT interventions applied in school contexts can facilitate learning, empathic attitudes, self-esteem, self-efficacy, pro-social and inclusion behaviors, developing human potentialities and enhancing talents by encouraging personal growth (empowerment).
2020
Il paper riguarda il ruolo ed il valore educativo-formativo della Biodanza SRT all’interno della dimensione didattica. Corpo e movimento come medium di conoscenza e condizioni fondamentali nei processi di apprendimento e nello sviluppo della consapevolezza di sé, abilità di relazione, comunicazione e competenze sociali. L’Obiettivo è di evidenziare come interventi di Biodanza SRT in contesti scolastici possano facilitare apprendimento, atteggiamenti empatici, autostima, autoefficacia, comportamenti pro-sociali e di inclusione contribuendo a sviluppare le potenzialità umane e valorizzare i talenti incentivando la crescita personale (empowerment).
Education
Biodanza SRT
Corporeal Mediation
Empathy
Learning
Educazione, Biodanza SRT
Mediazione Corporea, Empatia
Apprendimento
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
29_Biodanza SRT as an experimental educational-formative strategy in the school context_Corporeal mediation in the learning process.pdf

non disponibili

Dimensione 293.72 kB
Formato Adobe PDF
293.72 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14092/3728
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
social impact