Aspetti, contatti e rilievo dell'attività internazionale di Pasquale Saraceno: il dialogo tra economia internazionale e problemi strutturali del Paese nell'Italia postbellica
2024-01-01 Farese, Giovanni
Incontri con la natura, incontri con la vita. Alberto Manzi collaboratore de "Il Vittorioso".
2024-01-01 Dessardo, A
Measuring the impact of the 2008 and 2011 financial crises and the 2015 recovery on the unemployment rate in Italy
2024-01-01 Masserini, Lucio; Bini, Matilde; Zeli, Alessandro; Forciniti, Alessia
Identifying system adaptations to overcome technology-based workflow challenges in a telephone triage organization
2024-01-01 Poots, Jill; Morgan, Jim; Wolf, Julie; Curcuruto, Matteo
COVID-19 Symptoms and Mental Health Outcomes among Italian Healthcare Workers: A Latent Class Analysis
2024-01-01 Foti, Giulia; Merlo, Luca; Finstad, GEORGIA LIBERA; Giorgi, Gabriele
Pio XII e il mancato riconoscimento dello Stato indipendente di Croazia da parte della Santa Sede
2023-01-01 Valente, Massimiliano
The projective instance in the perceptual-sensory sphere as a pedagogical device. Sensory disabilities and autism in film representation
2024-01-01 De Mutiis, E.; Amatori, G.
Embodied Centered Didactics and LifeComp Development in the School
2023-01-01 Rosa, Roberta
THE IMPACT OF UNIVERSITY TEACHERS COGNITIVE-EMOTIONAL POSTURE ON THE TEACHING/LEARNING PROCESS AND STUDENTS' USE OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE. AN EXPLORATORY RESEARCH
2024-01-01 Rosa, Roberta
The Process Of Formative Self-Assessment As A Methodological Device For The Acquisition Of Inclusive Skills In Trainee Support Teachers.
2024-01-01 Rosa, Roberta
Effects of Biodanza® SRT on Motor, Cognitive, and Behavioral Symptoms in Patients with Parkinson’s Disease: A Randomized Controlled Study
2024-01-01 Vitale, Carmine; Rosa, Roberta; Agosti, Valeria; Siciliano, Mattia; Barra, Giuseppe; Maggi, Gianpaolo; Santangelo, Gabriella
Ableism and adaptive preferences in digital uses and skills: social and cultural conditioning factors
2024-01-01 Malknecht, Ludovica; Antonelli, Carlotta
Potenziare il giudizio descrittivo nella scuola primaria con l’uso dell’IA generativa
2024-01-01 di Padova, M.; Tinterri, A.; Basta, A.; Amatori, G.; Dipace, A.
SPACE AS A 'THIRD EDUCATOR' IN INTEGRATED 0-6 EDUCATION SYSTEMS: BETWEEN REAL AND VIRTUAL
2024-01-01 Buccolo, M.; Ferro Allodola, V.; Amatori, G.
PERSPECTIVES ON PERSONALIZATION FOR INCLUSION: PROMPT ENGINEERING AND ICF IN THE CASE OF THE ASKLEA CHATBOT
2024-01-01 Amatori, G.; De Mutiis, E.; Pavone Salafia, P.
Il mondo cattolico di fronte ai decreti delegati
2024-01-01 Dessardo, A
Government debt deleveraging in the EMU
2023-01-01 Lucas Cole, Alexandre; Guerello, Chiara; Traficante, Guido
The effect of pricing policies on students’ use of university canteens
2024-01-01 Masserini, Lucio; Bini, Matilde; Lorenzoni, Valentina
How and when auditory action effects impair motor performance
2010-01-01 D(')Ausilio, A.; Brunetti, R.; Delogu, F.; Santonico, C.; Belardinelli, M. O.
Optimal robust monetary and fiscal policy under uncertainty on the lower bound
2024-01-01 Özcan, Gülserim; Traficante, Guido
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile
Scopri
Tipologia
- 1 Contributo su Rivista1878
Data di pubblicazione
- In corso di stampa3
- 2020 - 2024550
- 2010 - 2019921
- 2000 - 2009314
- 1990 - 199981
- 1983 - 19899
Editore
- Edizioni Scientifiche Italiane1
- inschibboleth1
- Mimesis Edizioni1
Rivista
- FRONTIERS IN PSYCHOLOGY49
- INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONM...40
- CONCORRENZA E MERCATO39
- DIRITTO MERCATO TECNOLOGIA34
- CONTROLLO DI GESTIONE31
- MEDIOEVO29
- GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE A...26
- AMMINISTRAZIONE & FINANZA20
- JOURNAL OF AFFECTIVE DISORDERS20
- IL CANNOCCHIALE17
Keyword
- Biodanza SRT12
- Humans8
- Corporeity7
- Crociate7
- Education6
- Archeologia cristiana5
- biodanza SRT5
- bioethics5
- COVID-195
- Female5
Lingua
- ita719
- eng563
- spa6
- ger4
- fre2
- epo1
- jpn1
Accesso al fulltext
- reserved940
- no fulltext871
- open63
- partially open4